|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dianne~Lesra~Kyana
|
Geplaatst: ma nov 20, 2006 3:35 pm Onderwerp: ouders gezocht omgeving utrecht |
|
|
ikbeneen moeder van 34 jaar met een hoogbegaafde zoon van 5 jaar nu bijna 6 jaar
We zijn er net achter gekomen en ben daarom zo veel mogenlijk info aan het verzemelen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Wendi
|
Geplaatst: wo mrt 07, 2007 9:32 pm Onderwerp: reactie |
|
|
| Hallo, Ik ben een moeder van een zoon van 6 (omgeving vinkeveen), Hij is begaafd tot hoogbegaafd, wat voor vragen heb je? Tav school, thuis, spelen? Mijn zoontje zoekt een ontwikkelingsgelijk vriendje, het bureau waar hij is getest adviseerd dit ook. Misschien iets voor in de toekomst? mvrgr Wendi |
|
| Naar boven |
|
 |
Dianne~Lesra~Kyana
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 12:38 pm Onderwerp: |
|
|
nou duurde even maar daar ben ik weer.
Onze zoon is patiél hoogbegaafd.
Hij scoorde op ruimterlijk 148 bij de test maar was aan de jonge kant was nog geen 5 bij de test.
Met 7 testen ze opnieuw.
Maar we hebben wel erg veel sociale problemen.
We hebben inmoddels al van school gewisseld gezien hij op de oude school erg werd gepest.
Tot ziekenhuis bezoek toe.
Nu zit hij op een andere school in groep 2 werderom word hij gepest door een of twee kinderen uit groep 3/4'
Maar hij reageert zijn frustrastie weer af op kindjes die hij aan durft.
Hij stoort in de klas.want hij vind het ook niet meer leuk.
Nu na meerdere gesprekken en labetjes plakken krijgt hij groep 3 werkjes.
En de werkjes doet hij super maar sociaal en emotioneel loopt hij daar niet in mee.
Mijn zoon geeft zelf aan dat hij vaak ook de schuld krijgt zelfs als hij niets doe.
Kinderen vinden het wel makkelijk.
Ook legt hij de lat voor zichzelf erg hoog en is hij erg faalangstig waardoor hij even een uitleg of iets meer aandacht nodig heeft.
ze denken op school dat als je hoger begaafd bent getest je dan ook alles in 1 keer moet kunnen.
Ook weten ze niet wat ze met hem aan moeten.
Ze vinden hem storend in de klas.
straf inttereseert hem niet.
Wij vinden het gek want buiten de normale kinder dingen en ruzietjes merken wij thuis niet veel aan hem.
Ook niet als we bijv naar een speel paradijs gaan.
Maar op school is er alles mis als ik de gesprekken zo verneem.
Is dit een beetje bekend!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Wendi
|
Geplaatst: vr jul 06, 2007 9:01 am Onderwerp: |
|
|
Is dit bekend ... deels wel en deels niet.
Tja je zou denken dat het school aan het denken zet als hij die houding heeft in de klas, maar helaas zo werkt het niet.
Wat ik herken is dat het kind het toch wel zou moeten snappen want ja als je zo slim bent dan kun je dat wel..
Daar wordt ik erg moe van af en toe.
Op zich niet vreemd dat jij thuis niet merkt wat school aangeeft: thuis mag hij lekker zichzelf zijn... Al moet ik zeggen dat hij bij ons anders om is: Mark uit zich meer thuis in vervelend gedrag en past zich op school aan... Ook vervelend want school dacht steeds dat het lekker liep ook wanneer dat niet het geval was !
Steeds weer praten en een vinger aan de pols blijven houden...
Je voelt je af en toe een echte zeurpiet, maar voor het goede doel dus ach... dat moet dan maar.
Die faalangst klint ook bekend: Mark maakt echt niet graag fouten...schiet dan enorm in de stres en heeft de neiging om te zeggen ik kan het niet als het lastig wordt. Als hij dan even een uitleg krijgt erover ( die hij vrijsnel door heeft...) gaat hij wel weer aan de slag. School kijkt daar dan toch weer anders tegen aan want ja hij moet zelfstandig werken ( slim als je dan bent) en eerst zelf proberen op te lossen. Tja ook Mark is een kind wat soms ook even iets uitgelegd moet krijgen. ( als je met verrijkingsstof bezig bent heb je dat soms ook nodig..)
Maar wij hebben nu net een gesprek gehad op school met de nieuwe juf van groep 4 en de uitslag van de dle-toets, waar uit blijkt dat hij nu op krokus vakantie groep 4 zit ( waar hij na de vakantie dus heen gaat... weliswaar met een eigen program)
School doet wel echt haar best om hem goed op rails te krijgen.
Mark kan erg reageren op een plagerij en pesterij. Ik ben het hele jaar bezig geweest om hem daarin te begeleiden en hem wat weerbaarder te maken. Lastig hoor maar het werpt nu sinds een paar maanden wel vruchten af en al lukt het niet altijd... vaak lukt het nu wel om NIET te reageren en te negeren.
Ook hebben wij gezegd dat als hij een duw of tik krijgt hij WEL iets terug mag doen, niet de filosofie van school, maar wel effectief, want sommige kinderen die hem begin van het jaar nog wel eens pesten laten hem nu dus met rust.
Wat doet jullie school met de pesterijen?
Gaat hij volgend jaar naar groep 3? Hij zit nu op een nieuwe school: bevalt de aanpak van school wel? misschien is er wel iets van een speltherapie om hem beter om te laten gaan met pesterijen.
Nou het is een hele lap tekst geworden geloof ik.
Tot horens, groet Wendy |
|
| Naar boven |
|
 |
mica123
|
Geplaatst: di sep 25, 2007 4:59 am Onderwerp: |
|
|
heel herkenbaar! Mijn zoon is al 8 en vertoont dit gedrag. Niet zo gevoelig voor straf, maar wel voor beloningssystemen. Idd moeilijk, hij kan wel groep 3 werkjes krijgen, maar hij zit nog tussen die kleine kleuters, dus sociaal kan hij niet verbeteren....! Mijn zoon kan prima overweg met oudere kids, maar niet met die van zijn leeftijd. Mijn ervaring met school is tot nu toe 'pappen en nathouden' en doorsukkelen. De IBer is nu met hem bezig- didaktische test en sociale vaardigheden. Na een dramatische start dit schooljaar, lijkt t nu voorzichtig iets te verbeteren. Hij krijgt ook moeilijker werk. Afwachten en doorsukkelen.... _________________ Moeder van twee jongens ( 5 en 8 jr). Oudste hoogbegaafd en probleemgedrag...
Moeder van twee stief(lief)kindjes van 8 en 12 jr. |
|
| Naar boven |
|
 |
mica123
|
Geplaatst: di sep 25, 2007 4:59 am Onderwerp: |
|
|
heel herkenbaar! Mijn zoon is al 8 en vertoont dit gedrag. Niet zo gevoelig voor straf, maar wel voor beloningssystemen. Idd moeilijk, hij kan wel groep 3 werkjes krijgen, maar hij zit nog tussen die kleine kleuters, dus sociaal kan hij niet verbeteren....! Mijn zoon kan prima overweg met oudere kids, maar niet met die van zijn leeftijd. Mijn ervaring met school is tot nu toe 'pappen en nathouden' en doorsukkelen. De IBer is nu met hem bezig- didaktische test en sociale vaardigheden. Na een dramatische start dit schooljaar, lijkt t nu voorzichtig iets te verbeteren. Hij krijgt ook moeilijker werk. Afwachten en doorsukkelen.... _________________ Moeder van twee jongens ( 5 en 8 jr). Oudste hoogbegaafd en probleemgedrag...
Moeder van twee stief(lief)kindjes van 8 en 12 jr. |
|
| Naar boven |
|
 |
|