|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mollie
|
Geplaatst: vr sep 05, 2003 10:05 pm Onderwerp: Materialen voor de basisschool, wie kan mij daaraan helpen?? |
|
|
Beste allemaal,
Wij hebben een dochter van 7 in groep 5 die verrijkingsstof of verdiepingsstofnodig heeft. Wie heeft ideeen?? Ooit heb ik een stukje gelezen in Talent over CD roms voor taal en rekenen waar het kind zelf mee uit de voeten kan . Die CD roms bevatten instructie zodat er geen extra tijd voor uitleg nodig is via de leerkracht. Wie kan mij helpen aan de titels van deze CD roms of andere materialen???? Alvast bedankt. Vr. gr. Marjan |
|
| Naar boven |
|
 |
El
|
Geplaatst: za sep 06, 2003 3:50 pm Onderwerp: Re: Materialen voor de basisschool, wie kan mij daaraan help |
|
|
Hoi Marjan,
Op internet staan op diverse pagina's lijstjes van goede verrijkingsmaterialen. Kijk bijvoorbeeld eens op hoogbegaafdheid.pagina.nl en dan doorklikken naar advies:
Eleonoor van Gerven. Doorklikken naar verrijken en versnellen.
Er is zo langzamerhand al veel op de markt, maar scholen moeten dan wel wat investeren voor hun hoogbegaafde leerlingen. Ik vind het zelf van de gekke dat je als ouder een taal- of reken CDrom voor je dochter aan moet dragen. En dan moet je je zeker ook afvragen of dit soort CD-Roms eigenlijk wel zinvolle verrijking zijn voor hoogbegaafden. Ook bij sommige schoolbegeleidingsdiensten is van alles te krijgen en soms te leen. Misschien kan je de school hier eens op wijzen. El |
|
| Naar boven |
|
 |
ineke
|
Geplaatst: zo sep 07, 2003 12:44 pm Onderwerp: Re: Materialen voor de basisschool, wie kan mij daaraan help |
|
|
Hoi Marjan,
Kijk even op http://www.docentenplein.nl/vakinfo0304/cursushoogbegaafd.htm
Dit is een snelcursus voor leerkrachten.
Staan allerlei fantastische tips in.
Ook over lesmateriaal.
Inderdaad wel te gek dat je dit zelf aan moet dragen.
Maar goed, beter dat een school er voor open staat dan een school waar helemaal niets te behapstukken valt, zoals meestal het geval is.
groeten Ineke |
|
| Naar boven |
|
 |
Mollie
|
Geplaatst: ma sep 08, 2003 7:00 am Onderwerp: Re: Materialen voor de basisschool, wie kan mij daaraan help |
|
|
Beste El en Ineke,
Heel erg bedankt voor jullie reactie. Daar kan ik wat mee en school denk ik ook. Dat ik zelf die CD roms aan moet dragen is omdat ik erover gelezen had. Zelf was ik de titel van de CD roms kwijt.School wil weten hoe ze heten zodat zij ze aan kunnen schaffen.Ik denk dat ik wat school betreft een fijn jaar tegemoet ga. Ze willen echt iets doen voor onze dochter.Op voorhand al want er is gelukkig nog niet echt iets mis gegaan. Ze neigt naar onderpresteren en daar speelt school goed op in. Nogmaals bedankt voor jullie reactie. Hoe is het bij jullie op school?????
Vr. gr. Marjan |
|
| Naar boven |
|
 |
|